JESPER OLSSON
Mr Champion! Hur har tiden varit sedan du tog hem bucklan?
Det har varit blandade känslor. Kul såklart men samtidigt tufft. Det finns några, inte minst jag själv som menar att min motståndare i särspelet slog bort sig med flit för att det skulle vara ofint att vinna sin egen tävling. Men jag försöker förtränga sånna tankar.
Försäsongen, hur har den sett ut?
Tuff försäsong, jag har inte kunnat visa mig ute på GK:n utan att media och publik ska analysera varje sving. Sen hade jag en runda på Björnen i söndags som gjort att jag tvivlar på om jag nånsin svingat en golfklubba tidigare… då blir man lite ödmjuk.
Vad tror du om dina chanser att få behålla bucklan?
Fagge är fortfarande det största hotet om han bara kan tygla humöret och villfarelsen om att han har tävlingsledningen mot sig. Sen är det nog inte omöjligt att någon av nykomlingarna blir farliga. Hockeykillar brukar slå långt, frågan är om det blir rakt?
Något mer du vill tillägga inför kvällens premiär?
Jag hart hört att Berghs handicapmygel fortsätter helt obehindrat. När ska handicapkommitén kliva in och stoppa honom?
_
HENRIK MATSSON
Hur har försäsongen varit?
Har tränat stenhårt sedan september, främst på det mentala.
Hur ser du på dina chanser i årets upplaga?
25 deltagare så ca 4%.
(Matsson har slarvat med hemläxan, 30 deltagare)
Vem ser du som största hotet?
Mig själv.
Något mer du vill tillägga inför kvällens premiär?
Michael Fagergren är en golare. Inte golfare.
_
VIKTOR WALLSTRÖM
Nytillskott till årets upplaga! Hur ser du på dina chanser?
Jag hade kanske inte spelat några stora pengar på mig själv. Jag trodde ju att det var scramble jag signat upp på.
Försäsongen då, hur har den varit?
Försäsongen har varit magisk, gjorde bogey på Hermelinen 2 i veckan! På andrabollen…
Största hotet i startfältet, vem tror du?
Henrik Matsson! På hans snack låter han jävligt bra!
_
MICHAEL FAGERGREN
Hur har försäsongen varit?
Startade riktigt dåligt med fyra horribla rundor nere i Stockholm men har nu hittat det episka krispet. Har en purfärsk 76a i ryggen från veckotävlingen igår och precis som när jag gjorde 67an som hela Rutvik fortfarande gafflar om så var det här med brutalt mycket mersmak.
Hur ser du på dina chanser i årets upplaga?
Har mycket goda chanser. Skulle vilja säga att jag är favorit. Planen var att höja sig på försäsongen så man får lite mer extraslag men jag är helt enkelt för stabil.
Vem ser du som största hotet?
Tävlingsledningen…
Något mer du vill tillägga inför kvällens premiär?
Jag skulle vilja hälsa de nya spelarna välkomna in på Sveriges roligaste tour. Nu kör vi! ??
